Soul of Vestland

Identitet og reklame for AERLY.

Våren ’22 brøt syv motebutikker ut fra VIC for å skape et selvstendig merke. Men ikke et hvilket som helst merke – den største kjeden av motebutikker på Vestlandet. Strategien var å skape en merkevare som underbygger arven fra handelsvarer som familiebedrift siden 1854, og representere Vestkysten med dens kontraster mellom fjell, fjord, hav og by.

Art Direction
Konseptutvikling
Merkevareidentitet
SoMe-kampanje
Motion Design
Tekst
Navnutvikling

Aerly_Intro-bilde_lowres
Aerly_Dokumentering_01
Blandingen av engelsk og norsk i deres nye navn reflekterer tradisjonen deres med å importere internasjonal mote til Norge. Navnet Aerly er en kombinasjon av det engelske ordet «early» og det norske «ærlig». Tidlig, som i vestkystens forsprang på internasjonal handel i Norge. Ærlig – som i den ærlige og rå naturen på vestkysten – men også vestkystfolks tradisjon i ærlig og rettferdig handel.
Aerly_19-1
Aerly_Portrett_04
For å forsterke lokalmiljøet har vanlige vestkystfolk blitt rekruttert som modeller til den første fotoshooten – selvsagt i vakre og rå vestkystmiljøer i Ålesund.

Tross alt er dette merket laget for vestkystfolk av vestkystfolk.
Aerly_Portrett_03
Aerly_Portrett_01
Aerly_Portrett_02
Vi tror på lokal tilknytning og eierskap. Vi drives av kontrastene mellom fjell, fjord, hav og by. Det rå, brutale og ekte. Vi er skapt av folk på Vestlandet, for folk på Vestlandet.
Aerly_Dokumentering_05
Aerly_Dokumentering_03
Aerly_Dokumentering_04
Aerly_Dokumentering_06
Ekstra takk til

Marius Beck Dahle, fotograf.
Sissel Fylling, stylist.

Dinamo
Oscars gate 55,

0258 Oslo

post@dinamo.no