Kategorikommunikasjon for LOfavør
Innsikt og strategi
Idé og konsept
Foto, film og animasjon
Tekst
Annonser
SoMe
Fordelsprogrammet LOfavør, gir medlemmene tilgang til gode avtaler innenfor bank, forsikring, ferie og fritid, advokathjelp, hus og hjem. Normalt har vi utviklet kampanjer for hvert enkelt produkt under disse hovedkategoriene, eks banklån, bilforsikring, rabatt på Tusenfryd. Erfaringen vi hadde med dette og dermed også utfordringen vi så knyttet til denne type kommunikasjon var at vi savnet et konsept som i større grad kunne snakke om de ulike hovedkategoriene, og ikke kun om enkeltprodukter.
Oppgave vi ble satt til å løse var hvordan vi kunne utvikle og etablere et kommunikasjonskonsept som kunne ligge som et overbyggende kommunikasjonslag, og binde de ulike produktkampanjene sammen. Hvordan kunne vi kommunisere fordelene uten å peke på de individuelle produktene.
Vi tok utgangspunkt i den enkle innsikten om at det eneste som er konstant i verden, er endring. Konseptet ble derfor – «Endring skjer, da er det godt å ikke møte dem alene». Dette peker direkte tilbake på at LOfavør i kraft av over 1 million medlemmer har fremforhandlet fordeler som gjør at du som enkeltperson står sterkere nå endringer skjer.
Uttakene viser ulike mennesker, i ulike aldre, i ulike situasjoner – felles for alle er at de har møtt en endring i livet sitt. Et par som har flyttet til større bolig fordi de har fått barn, en ung jente som har kjøpt sin første bolig, en mann som plutselig sitter i rullestol, en dame som skal skilles.
Det ble utviklet 6 filmer for bruk i digitale kanaler og SoMe, bannere og annonser til de ulike fagforbund sine magasiner.