for Bane NOR Eiendom
Det har vært viktig å gi magasinet en tydeligere rolle mot de 150 000 menneskene som daglig er innom det mest trafikkerte kollektivknutepunktet i Norge. Ambisjonen er at magasinet skal være inspirerende og speile OSLO S som en inngangsportal til byen.
OSLO S magasinet har nå et tydelig tema for hvert nummer. Portrettet, som er en av hovedsakene, skal alltid frontes av noen som er aktuelle i forhold til temaet. Vi ønsker å forsøke å finne det som ikke er aller mest kjent, men heller løfte fram små hemmeligheter eller gi tips og inspirasjon til nye opplevelser både på OSLO S og til det som skjer i byen.
Et magasin med respekt for seg selv har alltid et portrett, og vi forsøker å finne interessante folk som er aktuelle på et eller annet vis. Vi synes det er spennende å lete både blant veldig kjente og ikke så kjente ansikter for å fronte forsiden på magasinet. Folk og mat henger ofte sammen, og i matsakene prøver vi både å formidle nyttige tips og løfte fram folk med fagkunnskap.
Det du har glemt er ikke alltid forsvunnet, hvis du er heldig kan du hente det på hittegodskontoret på Oslo S. I magasinet finner du noen av de merkeligste tingene som er glemt, og mulighet til å skape underlige historier om hvem som kan ha glemt en bongotromme eller to gjeddesluker.
Det er ingen grunn til å tenke på Oslo S og Østbanehallen bare som et sted for alle som er på vei til et tog eller skal rekke T-banen hjem. Det kan like gjerne være et sted for alle som må handle til middag eller kjøpe en gave, og magasinet skal formidle et bredt utvalg av utvalget som er tilgjengelig. For produktsidene har vi laget en enkel rigg som gjør at vi kan produsere disse på en enkel og effektiv, men likevel ganske elegant måte.