Kampanje for Rosa Sløyfe
Innsikt og strategi
Idé og konsept
Foto, film og animasjon
Det skal også bære håp, takket være forskning overlever stadig flere, men senskader og bivirkninger kan være utfordrende. Det er også grunnen til at vi trenger midler til forskning. Konseptet skal underbygge påstanden: forskning nytter. I 2022 spisset vi også det giverutløsende budskapet til å bli mer direkte og «salgsutløsende», det tok vi med oss også inn i denne kampanjen.
Kampanjefilm, åtte forskjellige kortversjoner, portrettfilmer og intervjuer med hver av de åtte kvinnene som frontet kampanjen til bruk i SoMe og egne kanaler. Ti annonser i KK, digitale annonser og bannere. Strategisk plassert utendørs, utstilling på Oslo S, Facebook og Instagram.
Innsamlingsrekord på 49,6 millioner (budsjettmålet var 41 millioner) mot 44,9 i 2022 og 39,8 i 2021. Rekordomsetning av Rosa sløyfe-produkter. I fortjent media ble 2023 den mest omtalte aksjonen noensinne, med 946 presseoppslag.