Vi lever

Kampanje for Rosa Sløyfe

I 2023 utviklet vi konseptet «Vi lever» for å vekke engasjement og spre kunnskap gjennom et usminket og ærlig bilde av sykdommen.

Innsikt og strategi
Idé og konsept
Foto, film og animasjon

Det skal også bære håp, takket være forskning overlever stadig flere, men senskader og bivirkninger kan være utfordrende. Det er også grunnen til at vi trenger midler til forskning. Konseptet skal underbygge påstanden: forskning nytter. I 2022 spisset vi også det giverutløsende budskapet til å bli mer direkte og «salgsutløsende», det tok vi med oss også inn i denne kampanjen.
 
Kampanjefilm, åtte forskjellige kortversjoner, portrettfilmer og intervjuer med hver av de åtte kvinnene som frontet kampanjen til bruk i SoMe og egne kanaler. Ti annonser i KK, digitale annonser og bannere. Strategisk plassert utendørs, utstilling på Oslo S, Facebook og Instagram.

Innsamlingsrekord på 49,6 millioner (budsjettmålet var 41 millioner) mot 44,9 i 2022 og 39,8 i 2021. Rekordomsetning av Rosa sløyfe-produkter. I fortjent media ble 2023 den mest omtalte aksjonen noensinne, med 946 presseoppslag.

KK_annonse_1
KK_annonse_12
Dobbeltsider_KK_Rosa_sloyfe_2023_KK_426x2912
Dobbeltsider_KK_Rosa_sloyfe_2023_KK_426x291
A49I0086
Dinamo Reklame og innhold
Oscars gate 55,

0258 Oslo

post@dinamo.no